می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 11:14 :: نويسنده : مهدی پارسا

سینا تمدن مدیر عامل شرکت بزرگ اپل شد ! سینا تمدن قائم مقام مدیر عامل بخش برنامه‌های کاربردی شرکت اپل بود. استیو جابز او را در سال ۱۹۹۷ به شرکت اپل آورد. او متولد سال ۱۳۳۵ در ایران و تحصیل کرده در دانشگاه پردیو آمریکا می‌باشد. او در سال ۱۹۹۷ به شرکت اپل پیوست البته شایان ذکر است که از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ او معاون مدیرعامل در شرکت دیگر استیوجابز یعنی نکست (به انگلیسی: NeXT) بود.


شنبه 20 فروردين 1390برچسب:, :: 10:35 :: نويسنده : مهدی پارسا


تمامی جنبه های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد، نوع غذایی که می خوریم می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد، در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد.

 

برای مشاهده متن کامل بروی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:6 :: نويسنده : مهدی پارسا



 گروهی از دانشمندان ایتالیایی با استفاده از فیبر نوری موفق شدند سریعترین اینترنت دنیا با سرعت ۴۴۸ گیگابیت بر ثانیه را ایجاد کنند.
به گزارش مهر، محققان "مدرسه عالی سنت آنا" در پیزا با همکاری شرکت "اریکسون" و کنسرسیوم ملی بین دانشگاهی برای مخابرات (CNIT) موفق شدند به اینترنت با سرعت ۴۴۸ گیگابیت برثانیه دست یابند.
 
این سریعترین اینترنت دنیا در مدت تنها یک ثانیه قادر است یک حجم اطلاعات برابر با ۲۰ فیلم با کیفیت بالا، ۵۰۰ فیلم با کیفیت استاندارد، ۷ میلیون تماس تلفنی تصویری و ۱۰۰ میلیون تماس تلفنی استاندارد را جابجا کند.
 
این اولین سیستم در دنیا است که بر روی دو حمل کننده نوری که وارد یک شبکه از فیبرهای نوری تجاری شده اند توانسته است با سرعت ۴۴۸ گیگابیت بر ثانیه عمل کند.
 
براساس گزارش کورییره دلا سرا، اینترنت با این سرعت معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ اتصال ADSL با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه است.
 
این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما با بهره گیری از این فناوری رکورد قبلی سرعت زیرساختهای تجاری را که برابر با ۱۰۰ گیگابیت برثانیه بود بیش از چهار برابر کردیم."

یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, :: 10:2 :: نويسنده : مهدی پارسا

متخصصان آمريكايي مي‌گويند مغز گردو بيش‌ترين ميزان آنتي اكسيدانت را در مقايسه با ديگر مغزهاي خوراكي دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان به نقل از يو پي آي، اين متخصصان توصيه مي‌كنند كه هر فرد در طول شبانه روز هفت عدد مغز گردو بخورد.
 
جو وينسون، از دانشگاه اسكرانتون در ايالت پنسيلوانيا، مي‌گويد: متاسفانه مردم زياد به خوردن گردو تمايل ندارند. حال آن كه تحقيقات ما نشان مي‌دهد خوردن مغز گردو بايد به عنوان بخشي مهم از رژيم غذايي سالم در نظر گرفته شود.
 
برپايه تحقيقات انجام شده گردو منبعي سرشار از پروتيين است و مصرف منظم آن فرد را از ابتلا به بيماري قلبي، سرطان كليه، ديابت نوع 2، سنگ صفرا و ديگر بيماري‌ها محافظت مي‌كند.

جمعه 5 فروردين 1390برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : مهدی پارسا

بازآفرینی آزمایش میلر

دانش > دانش‌های بنیادی  - استنلی میلر در دهه 1960 نشان داد ترکیب گازهای اولیه جو زمین با صاعقه منجر به شکل‌گیری اسیدهای آمینه می‌شود. تکرار این آزمایش با ابزارهای امروزی نقش مهم آتشفشان و صاعقه را در پیدایش حیات اثبات کرد.

ابوالفضل کریمی: محققان با استفاده از تکنیک‌های مدرن توانستند نمونه‌های گازی "سوپ ماقبل تاریخ" را که در سال 1958 /1337 توسط استنلی میلر، استاد زیست‌شیمی دانشگاه کلمبیا تهیه شده بود، دوباره بازبینی کنند. آن‌ها مقادیر زیادی از اسیدهای آمینه را کشف کردند که عنصر پایه‌ای حیات است و با ترکیب شدن با یکدیگر می‌توانند پروتئین‌ها را شکل دهند.

به گزارش دیلی‌میل، پروفسور میلر برای اولین بار در سال 1953 /1332 این آزمایش مشهور را انجام داد و سعی کرد شرایط اتمسفر زمین را درست قبل از ظاهر شدن حیات روی کره زمین در 4 میلیارد سال قبل بازسازی کند.

با عبور دادن یک جرقه الکتریکی از میان مخلوطی از متان، آمونیاک، بخار آب و هیدروژن و شبیه‌سازی صاعقه‌، او توانست چند اسید آمینه ساده و دیگر ترکیبات آلی را تولید کند. اما سوپ ماقبل اولیه کمی رقیق‌ بود. این ترکیب شامل مقادیر زیادی از ترکیبات آلی نبود که بتواند منجر به تولید ساختارهای پیچیده مورد نیاز برای آغاز حیات روی کره زمین باشند.

به همین دلیل در آزمایش 1958، پروفسور میلر با اضافه کردن سولفید هیدروژن به ترکیب اولیه یک قدم مهم در این زمینه برداشت. سولفید هیدروژن یک گاز بسیار بدبو و سمی است که طی فوران آتشفشان‌ها آزاد می‌شود. اما نمونه‌های جدید سوپ ماقبل تاریخ که توسط پروفسور میلر در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک ساخته بود، تحلیل و بررسی نشد. پروفسور میلر فقط به طور تصادفی در اواخر زندگی خود وجود آن‌ها را ذکر کرد و دانشمندان نیز اندکی قبل از مرگ او در سال 2007 به اهمیت آن‌ها پی بردند.

نتایج به دست آمده از تحقیقی جدید روی این نمونه‌ها با استفاده از تکنیک‌های جدید که بیش از 1000 بار نسبت به تجهیزات زمان پروفسور میلر حساس‌تر هستند، چندی پیش در نشریه آکادمی ملی علوم به چاپ رسید. در این مطالعات مقادیر زیادی از ترکیبات آلی شامل 23 اسید آمینه آشکار شده است. تقریبا 20 اسید آمینه در زنجیره‌هایی به یکدیگر متصل شده و پروتئین‌هایی را برای تولید سلول‌ها و تمام ماشین‌های آلی موجودات زنده می‌سازند.

میزان اسیدهای آمینه بسیار بیش‌تر از مقادیری بود که در آزمایش سوپ ماقبل تاریخ پروفسور میلر و دو تحقیق بعدی تولید شده بود. دانشمندان هم‌چنین توانستند با استفاده از تکنیک‌های مدرن امروزی نتایج به دست آمده از بازبینی دوباره نمونه‌های اصلی که در سال 2008 /1387انجام شده بود بهبود ببخشند.

پروفسور جفری بادا از دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو، از شاگردان پروفسور میلر که این مطالعات را رهبری کرده ، در این باره گفت: «ما متوجه شدیم میزان اسیدهای آمینه تولیدشده در آزمایش‌های ما بسیار بیش‌تر از تمام آزمایش‌هایی است که توسط ملیر انجام شده بود.»

این یافته نه تنها نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در سال 2008 را بهبود می‌بخشد، بلکه تنوع ترکیباتی را نشان می‌دهد که می‌تواند با یک مخلوط گازی خاص تولید شود. این یافته‌ها این نظریه‌ را که آتشفشان‌ها نقش کلیدی در آغاز حیات داشته‌اند، تائید می‌کند. فوران آتشفشان‌ها منبع اصلی سولفید هیدروژن و تخلیه صاعقه‌ها را فراهم می‌کند و در سال‌هایی که زمین جوان‌تر بود، وقوع آن‌ها بسیار معمول‌تر از زمان فعلی بود.

پروفسور بادا هم‌چنین متوجه شد اسیدهای آمینه موجود در نمونه‌های پروفسور میلر شبیه به اسیدهای آمینه‌ای بودند که در شهاب‌سنگ‌ها یافت می‌شود و نشان می‌دهد که ممکن است فرآیندهای شامل سولیفد هیدروژن در سراسر منظومه شمسی پراکنده شده باشد.

پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, :: 14:5 :: نويسنده : مهدی پارسا

اهرم غول پیكر مصر از قدیمی ترین عجایب هفتگانه است البته این تنها بنایی است كه در میان عجایب هفتگانه تا به امروز باقی مانده است. زمانی كه این هرم ساخته شد بلندترین ساختمان جهان در آن زمان محسوب می شدو این رتبه را تا ٤٠٠٠سال حفظ كرد. پادشاهان مصر باستان را فراعنه می نامیدند.یكی از این پادشاهان خفو بود. در حدود ٢٥٨٠سال قبل از میلاد مسیح این هرم بزرگ را برای محل دفن یاهمان آرامگاه فرعون ساخته اند.
خفو همان فرمانروایی است كه یونانی ها اوراخئوپس می نامیدند.
وپس از مدتی پسر ونوه ی خفو نیز برای خود هرم هایی را ساختند البته در اطراف ودر مجاورت این سه هرم چند هرم كوچك نیز بنا شده اند كه این هرم ها مطعلق به درباریان وملكه ها بوده است.
مصریان باستان اعتقاد داشته اند كه انسان پس از مرگ دوباره زنده می شود وبه همین خاطر در اطراف جسد مومیایی شده ی مردگان خود موادغذایی ووسایل دفایی و... رابه همراه آن ها دفن می كردن واهرام مصر نیز برای حفاظت ازجسد خفو و فراعنه ی دیگر ساخته شده است.
اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشكیل شده است كه دركنار آنها هرم های كوچكی نیز وجود دارند.وقتی ما اهرام مصر را از نزدیك می بینیم هرم وسطی از همه بزرگتر به نظر می رسد ولی این اشتباه است زیرا كه هرم وسط چون روی زمین مرتفع تری بنا شده است بزرگ تر به نظر می رسد.ولی در اصل هرم خفو كه سمت چپ هرم وسط قراردارد از همه بزرگتر است .
هرم ها درگورستانی قدیمی در جیزه واقع شده اند. گروهی از باستان شناسان عقیده دارند كه ٠٠٠/١٠٠ كارگر به مدت بیست وسه سال كاركردند ودر این هرم بیش از دوملیون نیم سنگ به كار رفته كه وزن آن ها از٥/ ٢تن تا چهل تن وزن دارد را بنا كرده اند. یكی از طریقه هایی كه احتمال دارد مصریان باستان سنگ های غول پیكر را حمل می كردند شیوه ی غلطاندن و بلند كردن است
یكی از دانشمندان اتریشی به نام آقای پروفسر دكتر اسكارریدل برای این معما راه حلی پیشنهاد كرده است او می گوید كه مصریان برای حمل این سنگ ها دور هم جمع می شدند و با نیروی خود و به وسی له ی اهرم هایی این سنگ ها را می غلتاندندودر این باره نظر های بسیاری وجود دارد بعضی از باستان شناسان عقیده دارند كه این سنگ ها را با استفاده از سطوح شیبدار ماسه ای به بالای هرم ها می بردند.
وعده ای از باستان شناسان عقیده دارند كه مصریان از داروهای نیروزای قوی استفاده می كردند وبه وسیله ی آنها این سنگ ها را به بالا می بردند .

اهرام مصر از هر نظر چه از نظر معماری وموقعیت جغرافیایی در محل مناسبی قرار دارد.
-هرم به گونه ای ساخته شده است كه به چهار جهت اصلی مشرف است

-خط مداری كه از روی جیزه می گذرد دقیقا خشكی ها وآب های روی كره ی زمین را دقیقا نصف می كندوهرم در چنین نقطه ای از نصف النهار ساخته شده است .

-فاصله ی میان مركز زمین تا هرم كاملا برابر است.
-اندازه ی سطحی چهارجانبی حرم دقیقا برابراست با ارتفاع هرم .

-نوك هرم بزرگ دقیقا شمال واطرافش نیز طول استوا را تمثیل می نمایند.

تمامی این محاسبات بیان گر آن است كه اهرام مصر با اندازگیری های دقیق ریاضی ونجومی همراه است كه نشان می دهد درآن زمان مصریان از نظر معماری بسیار پیشرفته بوده اند

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:48 :: نويسنده : مهدی پارسا

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: به زودی طرح توزیع رایگان کیلکای سوخاری در مدارس آغاز می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید امین الله تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در قالب امضاء تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود افزود: در مرحله نخست بصورت آزمایشی ،کیلکای سوخاری در تعدادی از مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع میشود.

وی گفت: در ادامه پس از ذائقه سنجی و موفقیت آمیز بودن آن، این محصول به جای تنقلات ناسالم در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

تقوی افزود:هم اکنون یک واحد صنعتی در تهران کیلکای سوخاری تولید می کند و سه واحد دیگر نیز در حال اخذ پروانه بهره برداری است .

سرپرست سازمان شیلات ایران همچنین از امضای تفاهمنامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: به علت تهدیدات دزدان دریایی در اقیانوس هند علیه قایق ها و شناور های ماهیگیری کشورمان ، مقرر شده است با شناورها و قایق هایی که به صورت گروهی کار می کنند تعدادی نیروی مسلح نیز همراه شود.

تقوی درباره تسهیلات فنی و اعتباری سال آینده شیلات نیز گفت:این تسهیلات بیش از 166درصد افزایش دارد.

وی یکی از این تسهیلات را وام های کم بهره اعلام کرد و افزود:زمینه فعالیت برای توسعه شیلات در بخش خصوصی ، سال آینده فراهم شده است.

تقوی در ادامه گفت:برگزاری 28 نمایشگاه تخصصی آبزیان در سال 89 از اقدامات موثر شیلات بود.

وی افزود: در سال آینده برای استان های غیر ساحلی حداقل یک نمایشگاه ، برای استان های ساحلی حداقل سه نمایشگاه و برای تهران 8 نمایشگاه تخصصی آبزیان پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان شیلات درباره بیمه صیادان نیز گفت: امسال 120میلیارد ریال برای حق بیمه صیادان در نظر گرفته شده که با این حساب بخشی از مشکلات این قشر کم می شود.

تقوی اضافه کرد: در آینده نزدیک 50درصد کارکنان سازمان شیلات مشمول دورکاری خواهند شد.
 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت آشنا کردن جوانان قبل از ازدواج با مسائل جنسی و وظایف زناشویی افزود: نداشتن تفاهم جنسی دلیل 50 درصد طلاق زوجین است.



مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمار طلاق به طور میانگین در شهرستانها تا 10 درصد افزایش یافته است گفت: این درحالی که در برخی استانها آمار ازدواج افزایش یافته است که می توان به افزایش 106 درصدی ازدواج در سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه افزایش 59 درصدی طلاق در سمنان در نوع خود کم نظیر است گفت: علت این افزایش رشد ناگهانی اقتصادی و اجتماعی و ورود خیل عظیمی از جمعیت از سایر شهرستانها به این استان است.

ابهری اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که تعداد طلاق در استان فارس پنج هزار و 732 نفر بوده که کاهش یک درصدی را نشان می دهد ولی همچنان تهران با رشد 6 درصدی صدرنشین آمار طلاق در کشور است.

این آسیب شناس اجتماعی افزایش طلاق در 24 استان را 10 درصد عنوان کرد و افزود: در 13 استان این آمار بالای 10 درصد است.

ابهری گفت: ازدواج بر اساس هوس و عشقبازی، ازدواجهای اجباری، تضاد فرهنگی، بیکاری، اعتیاد از دلایل طلاق در جامعه امروزی است ولی در حال حاضر 50 درصد از دلایل طلاق میان زوجین عدم آشنایی زوجین با وظایف زناشویی و عدم تفاهم جنسی است در حالی که خانواده به عنوان نخستین مربی باید فرزندان را در این مورد آموزش دهند ولی آموزشهای زناشویی به یک تابو در خانواده ها تبدیل شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: کمبود آموزش مهارتهای زندگی و بی توجهی به آموزشهای مسائل زناشویی در دانشگاهها موجب شده جوانان در بی اطلاعی ازدواج کنند و پس از ازدواج با مشکل روبرو شوند.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

دانشمندان ناسا با استفاده از تلسكوپ فضايي چاندرا و تلسكوپ جاكوبز كاپتين در جزاير قناري موفق به شكار تصاويري شگفت‌انگير از «چشم سائورون» شدند.

به گزارش ايسنا، چشم سائورون كه دانشمندان نام آن را به دليل شباهت آن به سمبل شيطان در سه‌گانه ارباب‌حلقه‌ها انتخاب كرده‌اند، در حقيقت مركز يك كهكشان فعال در فاصله 43 ميليون سال نوري از زمين است.

دانشمندان معتقدند كه اشعه‌هاي ايكس قدرتمند به وجود آمده از يك ابر سياه‌چاله به توليد مردمك آبي براق اين چشم منجر شده است.



هاله قرمزرنگ اطراف مردمك از اتم‌هاي هيدروژن به وجود آمده است.

به نظر مي‌رسد انتشار پرتو ايكس از مركز كهكشان مارپيچي NGC 4151 به دليل سقوط ماده در سياه‌چاله باشد.

سياه‌چاله‌ها مناطقي هستند كه نيروي گرانشي بسيار قوي بوده و هر چيزي به آن نزديك شود نمي‌تواند از آن فرار كند.

با بلعيده شدن گاز و غبار توسط سياه‌چاله‌ها، آنها به قدري بزرگ مي‌شوند كه اشعه ايكس از خود بيرون مي‌دهند.

كهكشان NGC 4151 يكي از نزديك‌ترين كهكشان‌ها به زمين محسوب مي‌شود كه حاوي يك سياه‌چاله در حال رشد است.

اين كهكشان فرصتي عالي را براي مطالعه فعل‌وانفعالات ميان ابرسياه‌چاله‌ها و گاز اطراف كهكشان ميزبانشان به ستاره‌شناسان مي‌دهد.

چشم سائورون در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از نشانه‌هاي شيطان

سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:, :: 17:20 :: نويسنده : مهدی پارسا

محققان ژاپنی با رونمایی آخرین دستاورد روباتیک خود، روباتی انسان نما که به شکل یک استادیار دانمارکی ساخته شده و حالات صورتش به اندازه ای عجیب، طبیعی است مرز میان انسان و روبات را از بین بردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این روبات خارق العاده Geominoid DK نام داشته و سومین نمونه از سری روباتهای Geominoid به شمار می رود.


 
محققان دانشگاه اوساکا این روبات را به شکلی طراحی کرده اند که دقیقا به استادیاری در دانشگاه آلبورگ دانمارک شباهت داشته باشد. این اولین روبات از این سری است که به فردی ژاپنی شباهت ندارد.


 
اولین روبات Geominoid مشابه مهندس ارشد پروژه و دومین آن بر اساس چهره یک مدل ژاپنی ساخته شده بود. هر سه مدل کنترل از راه دور بوده و هدایت آن به عهده یک رایانه مجهز به فناوری موشن کپچراست که این فناوری به روبات قدرت شبیه سازی بسیار واقعی از حالتهای صورت و حرکات سر انسان را خواهد داد.


 
بر اساس گزارش فاکس نیوز، قرار است از این روبات برای مطالعه بیشتر بر روی تعاملات انسانها و روباتها استفاده شود. میزان طبیعی بودن حالات چهره این روبات به اندازه ای قوی و واقعی است که گاه Geominoid DK ترسناک به نظر می آید.

سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:, :: 16:57 :: نويسنده : مهدی پارسا

با پایان یافتن آخرین مهلت هیئت موسس دانشگاه آزاد برای معرفی اعضای پیشنهادی هیات امنای دانشگاه آزاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی خود اقدام به تعیین اعضای هیات امنای این دانشگاه کرده است.

شبکه ایران نوشت:

 شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته جاری را به عنوان آخرین مهلت هیئت موسس دانشگاه آزاد برای معرفی اعضای پیشنهادی هیات امنای دانشگاه آزاد اعلام کرده بود اما دبیر هیئت موسس 8گانیا%8 آزات7ر داشت: البته نظرات اعضای شو%Dفته جاری جلسه‌ای ندارد.

حمید میرزاده علت تشکیل نشدن جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد را "مشغله آقای هاشمی رفسنجانی" عنوان کرد.

ناظران منتظر بودند که در جلسه این هفته هیئت موسس دانشگاه آزاد 3 عضو پیشنهادی هئیت موسس برای عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد معرفی شوند.

اما با پایان یافتن آخرین مهلت هیئت موسس دانشگاه آزاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی خود اقدام به تعیین اعضای هیات امنای این دانشگاه کرده است.

منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با اشاره به زمان اعلام شده برای تعیین اعضای هیئت امنا دانشگاه آزاد به مهر گفت: این هفته آخرین فرصت برای ارائه پیشنهادات بود و اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادات خود را درباره هیئت امنای دانشگاه آزاد ارائه کرده اند.

کبگانیان افزود: این هفته آخرین فرصت برای ارائه پیشنهادات بود اما هنوز زمان برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی نشده است.

صلاح نیست که اسامی افراد اعلام شود

وی افزود: اطلاع دارم که بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادات خود را درباره اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد ارائه داده اند.

کبگانیان اظهار داشت: البته نظرات اعضای شورای برای تعیین اعضای هیئت امنا به هم نزدیک است اما صلاح نیست که اسامی افراد قبل از طرح در جلسه عنوان شود.

پیش از این مقرر شده بود سه شنبه هفته جاری جلسه فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بررسی اسامی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزار شود.

وی هفته گذشته گفته بود که وی "در جلسه فوق العاده هفته آینده سه نفر از اعضای حقیقی و سه نفر از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد معرفی می‌شوند."

اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه شنبه 26 بهمن ماه این شورا که به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد به اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود پایان داد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از جلسه 26 بهمن ماه این شورا از اصلاح ماده 1 بند 10 اساسنامه دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: هیئت موسس دانشگاه آزاد دو هفته فرصت خواهد داشت تا افراد پیشنهادی خود را برای هیئت امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند و شورا در جلسات آتی خود نسبت به تایید نفرات معرفی شده اهتمام خواهد ورزید.

بر اساس بند 1 ماده 10 اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد اسلامی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است ترکیب هیات امنای این دانشگاه به طور کامل مشخص شده و علاوه بر این سه عضو پیشنهادی شورایعالی انقلاب فرهنگی، سه نفر از اعضای هیات مؤسس دانشگاه آزاد که یکی از آن‌ها حتما باید روحانی باشد، نیز حضور خواهند داشت.

بر این اساس، مقرر شده تا 3 نفر از اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر که هیچگونه سمت مدیریتی و حکومتی از جمله عضویت در مجامع و شوراهای دولتی و حکومتی نداشته باشند، به ‌تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با معرفی اعضای شورا به عضویت هیئت امنای دانشگاه آزاد درآیند.
 

 

رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی از ورود ساعت‌هایی با قابلیت فیلم برداری مخفیانه به کشور خبر داد و گفت: این گونه ساعت‌ها هم اکنون در برخی از فروشگاه‌های مشهد نیز به فروش می‌رسد که پلیس مصمم به برخورد قانونی با آن هاست.

سرهنگ مصطفی احمدی افزود: تیم‌های اطلاعات و عملیات پلیس در اجرای طرح ویژه کنترل نامحسوس واحدهای صنفی که از چندی قبل در مشهد آغاز شده است به سرنخ‌هایی از ورود این گونه ساعت‌ها به کشور مطلع و تحقیقات پلیسی خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در بازرسی از یکی از فروشگاه‌ها، ماموران انتظامی موفق شدند ۴ عدد از این ساعت‌ها را کشف کنند که تحقیقات برای شناسایی عاملان اصلی توزیع ادامه دارد.

سرهنگ پاسدار احمدی همچنین به کشف ۳۹ هزار و ۷۹۷ حلقه سی دی مبتذل و غیرمجاز از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۱۶ دستگاه رایانه حاوی تصاویر و فیلم‌های مبتذل نیز طی همین مدت از این گونه مراکز کشف شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ویژه کنترل نامحسوس واحدهای صنفی در بهمن ماه گذشته ۱۵۷ واحد صنفی متخلف پلمب و برای ۳۰۵ واحد دیگر نیز اخطاریه تعطیلی صادر شده است.

وی در پایان به دستگیری تعدادی متهم در اجرای طرح‌های نظارتی اشاره کرد و افزود: طی یک ماه گذشته، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ۲۶ متهم را به دلیل اقدامات مجرمانه دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی داده‌اند.

جمعه 6 اسفند 1389برچسب:, :: 2:7 :: نويسنده : مهدی پارسا

وي به معضل بيكاري در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عيني و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب درياچه اروميه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد كه اولين خطر عدم توجه به اين موضوع، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد. 

نماينده مردم اروميه گفت: اولين خطر عدم توجه به خشك‌سالي درياچه اروميه، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد.

به گزارش فارس، سيد سلمان ذاكر نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي امروز چهارشنبه طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس با بيان اينكه امكانات و حقوق مردم در دست كارمندان و مسئولين است، اظهار داشت: مانند نظارت انتظامي بر رفتار قضات، بايد براي نظارت كارمندان و مسئولين كشور دادسراي انتظامي تشكيل شود زيرا پس از گذشت ۳۲ سال از انقلاب هنوز تكريم ارباب رجوع در اداره‌ها جا نيفتاده است، قدرت براي حل مشكل است نه براي ايجاد مشكل، قدرت براي تكريم است نه براي تحقير و قدرت براي تعديل است نه براي تبعيض.

وي افزود: وحدت بدون محور نمي‌شود بلكه پراكندگي، دلهره، انفصال و شكافته شدن را در پي دارد و به خاطر همين بايد ريسماني باشد تا انساني را از گمراهي و تفرقه نجات دهد و همه مي‌دانيم كه ريسمان نجات ما اسلام، قرآن واهل بيت و ولايت مستمر فقيه است و هر كسي كه از اين مسير غافل شود، مجازات او انحراف و طغيان بر عليه حق و منافع مردم و در نهايت بر حكومت اسلامي خواهد بود.

ذاكر ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه و اصل ۴۸ قانون اساسي ۲ درصد از اعتبارات بودجه عمومي دولت بايد هزينه مناطق كمتر توسعه يافته شود و فاصله استان‌ها را در بخش‌هاي اقتصادي و زيربنايي و امنيتي ۱۰ درصد در هر سال كاهش دهد.

نماينده مردم اروميه با بيان اينكه اگر تقسيم بودجه سال ۹۰ برخلاف منافع مناطق كمتر توسعه يافته باشد، برخورد قانوني خواهيم كرد، گفت: عقب‌ماندگي مزمن تاريخي اروميه و صدمه در سايه دفاع از نظام و ايجاد امنيت در اين استان پرواضح است.

وي به معضل بيكاري در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عيني و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب درياچه اروميه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد كه اولين خطر عدم توجه به اين موضوع، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد.

ذاكر خطاب به مسوولين كشور گفت: با بي‌توجهي به اين امر فرصت‌ها را از دست مي‌دهيم و خود را مورد مذمت تاريخ و نسل‌هاي آينده قرار مي‌دهيم، از مسولان مي‌خواهم به داد درياچه اروميه برسند و با تخصيص منابع ويژه هم درياچه اروميه و هم خودتان را نجات دهيد.

دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند يک لوبيا است که در بين دو ابرو قرار گرفته و کار آن...

دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند يک لوبيا است که در بين دو ابرو قرار گرفته و کار آن دريافت سيگنالهای انرژيکی است.


چشم سوم در بين ۲ ابرو قرار گرفته و کار آن دريافت سيگنالهای انرژی و حتی ارسال آنها نيز هست. شما با استفاده از اين چشم ميتوانيد امواج انرژی که در محيط هست را احساس کنيد اين امواج را از طريق مغز يا روح تجزيه و تحليل کنيد و در نهايت پيام مربوطه را به تصوير بکشيد اين پيام ميتواند يک تصوير، يک حس و يا هر چيز ماورايی باشد. معمول استفاده من از اين چشم ارسال حس آرامش به افراد و دريافت تصاوير انرژيکی اجسام و اشخاص است. يعنی با استفاده از اين چشم من ميتوانم هاله افراد موجودات فرا مادی و يا دردها و هر چيز غير مادی و انرژيکی را با استفاده از اين چشم مشاهده کنم.

تست تعيين ميزان فعاليت چشم سوم
ابتدا شما بزرگترين انگشت خود را که همان انگشت وسط است را از فاصله ای حدود ۲۰ سانتيمتر به بين ۲ ابرو نزديک کنيد. شما بايد احساسی خاص مانند غلغلک يا حتی درد در آن ناحيه احساس کنيد. اگر هيچ احساسی نداشتيد با انگشت سبابه اين عمل را انجام دهيد و اگر هم باز هيچ احساسی نداشتيد با انگشت کوچک عمل را تکرار کنيد و اگر باز هم احساس نداشتيد با وسيله نوک تيز مثل نوک خودکار اين عمل را انجام دهيد.
هر چقدر که جسمی که به اين چشم نزديکتر شود نوک پهنتر داشته باشد و هر چه فاصله آن از پيشانی بيشتر باشد نشان دهنده باز بودن اين چشم دارد برای مثال اگر شما نوک خودکار را از فاصله ۱ سانتيمتری احساس ميکنيد چشم شما بسيار ضعيف است و اگر انگشت وسط خود را از فاصله ۱۰ سانتيمتری احساس کنيد وضعيت چشم سوم شما مناسب است.
توصيعه ميشود اين عمل را به مدت زياد تکرار نکنيد. چون ممکن است دچار سر درد شويد.

راه‌های فعال کردن چشم سوم
شما هر شب يا هر وقتی که بيکار بوديد ميتوانيد اين ناحيه را ماساژ دهيد و يا حتی آنرا به آرامی بخارانيد. شما ميتوانيد از اجسام بهم ريخته که شکل خاصی روی آنها نقش نبسته است بدنبال تصوير خاصی بگرديد مانند اشکالی که روی سنگهای مرمر تشکيل ميشوند.
 

دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 1:45 :: نويسنده : مهدی پارسا

باور عمومی مبنی بر اینکه ماهی‌ها فقط سه ثانیه موضوعات را به خاطر می‌سپارند، یک افسانه و اشتباه است زیرا ماهی‌ها به رغم مغز‌های کوچکی که دارند، کاملا آگاه هستند و می‌توانند خاطرات را تا چندین ماه به یاد بسپارند و در ذهن نگهدارند، ماهی‌ها همچنین از حافظه برای اصلاح رفتار خود استفاده می‌کنند.

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 1:38 :: نويسنده : مهدی پارسا

تحقیقات پیشین نشان داده بودند مناطق شناختی مغزی که به واسطه عشق تحریک می شوند با تجسم فرد از خودش در ارتباط است، بخشی از مغز که اختلال در آن منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل آنورکسیا می شود. در این بیماری فرد به دلیل اختلالی که از تصویر خود دارد خود را همواره چاق دیده و به دلیل نخوردن غذا دچار سو تغذیه شدید می شود.

سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.

افرادی که عاشق می شوند این حس عجیب و ناشناخته را بیشتر در قلب و شاید در شکم خود احساس کنند اما حقیقت این است که احساس عشق توسط 12 بخش ویژه از مغز و پیش از اینکه حتی فرد درباره این حس چیزی بداند ایجاد می شود.

به گزارش مهر، استفانی اورتگ استادیار روانشناسی و عصب شناسی دانشگاه سیراکاس در نیویورک معتقد است مغز انسان پیش از اینکه خود فرد آگاه شود عاشق شدن وی را احساس می کند. این به آن دلیل است که انسان نمی تواند فعال شدن بخشهایی ویژه از مغز خود را مشابه زمانی که بالا رفتن تپش قلب و یا حس دلشوره شدید خود را احساس می کند درک کند. در این شرایط مغز تنها سیگنالی به بدن ارسال کرده و به بدن اعلام می کند: اینجا اتفاقی در حال وقوع است.

در واقع احساساتی که در بدن برانگیخته می شوند نیز بر روی مغز تاثیر گذاشته و یک چرخه دائمی از عشق در فرد به وجود می آورد. به بیان دیگر، شاید حس عشق ابتدا از مغز آغاز شود اما این احساس مشابه یک مسیر دو طرفه میان بدن و مغز برای همیشه برقرار است.

اورتگ با اسکن مغز افرادی که عاشق شده اند موفق به کشف 12 منطقه مغزی شده که در این دوران به شدت فعال شده و به همکاری یکدیگر به تولید دوپامین، اکسیتوسین، ادرنالین و واسوپرسین می پردازند، عوامل شیمیایی که با ایجاد احساس خوشی و اعتماد در ارتباطند.

مناطق فعال مغز فردی که عاشق شده است

به گفته وی شبکه بسیار ویژه ای در مغز وجود دارد که در هنگام ایجاد احساس عشق در فرد، سه سیستم اصلی در این شبکه فعال می شوند از جمله این سیستمها سیستم احساسی و سیستم انگیزشی هستند.

سیستم انگیزشی بخشی از مغز است که در افراد معتاد نیز فعال است اما اورتگ معتقد است عشق چیزی فراتر از احساسات یا حس اعتیاد است، این احساس یک فرایند پیچیده مغزی است که به شکلی می توان آن را عقلانی نیز خواند.

تحقیقات پیشین نشان داده بودند مناطق شناختی مغزی که به واسطه عشق تحریک می شوند با تجسم فرد از خودش در ارتباط است، بخشی از مغز که اختلال در آن منجر به ایجاد بیماری هایی از قبیل آنورکسیا می شود. در این بیماری فرد به دلیل اختلالی که از تصویر خود دارد خود را همواره چاق دیده و به دلیل نخوردن غذا دچار سو تغذیه شدید می شود.

بر اساس گزارش ان بی سی، محققان بر این باورند با درمان و بهبود دادن این بخش از مغز می توان روابط سالم تر و پایدارتری را میان انسانها را به وجود آورد.

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 14:44 :: نويسنده : مهدی پارسا

اواخر مرداد ماه امسال رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی موتور جستجوگر ملی خبر داد و با بیان اینکه بسیاری از کشورها دارای موتور جستجوگر بومی هستند، اعلام کرد که ایران برای جوابگویی به نیازهای داخلی در نظر دارد موتور جستجوگر ملی راه اندازی کند، به همین منظور راه اندازی "موتور جستجوگر ملی" در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیش بینی شده است. 

براي مشاهده متن كامل به ادامه مطلب مراجعه نمائيد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 14:36 :: نويسنده : مهدی پارسا
در پي تشديد نبرد سايبري آمريكا با ايران؛
"گوگل " نيز به خدمت وزارت خارجه آمريكا درآمد

خبرگزاري فارس: در پي تشديد جنگ سايبري مقامات آمريكا در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران، موتور جست‌وجو‌گر "گوگل " نيز رسما به خدمت وزارت خارجه اين كشور در حمايت از جريان ضد انقلاب درآمد.

براي ديدن متن كامل به ادامه مطلب مراجعه نمائيد.



ادامه مطلب ...
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 13:50 :: نويسنده : مهدی پارسا

دانستن شماره اس.ام.اس یا پیامک های ضروری در مواقع لازم خود نعمتی است که باعث می شود کارهایمان سریعتر راه بیفتد.



- گرفتن خلافی ماشین :30005151 ( عدد عمودی کنار کارت را بفرستید)

- گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی : 30004246 ( شماره پلاک ماشین متخلف را بفرستید)

- رهگیری نامه پستی: 2000441 (ابتدا حرف Rرا بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی را )

- مشکلات شهری (شهرداری) : 3000137

- اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرارگرفتن در سایت سنجش : 2000000 (شماره داوطلبی را بفرستید)

- با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه : 10001336

- دیکشنری : 1000384 یا 1000370 (لغت مورد نظر رو بفرستید) اول باید در سایت عضو شوید www.sms2him.com بعدش لغت مورد نظر را بنویسید.

- لغت نامه آریان پور : 2000444 Word-to-translate

- ایجاد پست در پرشین بلاگ : 300072

- گرفتن قبض موبایل : 30009 ( با فرمت زیر بنویسید : تاریخ شروع ؛ تاریخ انتها مثلا 860123 ؛ 860101 یعنی از اول سال 86 تا 23 فرودین ماه)

- خدمات بانک ملت : 200033
- خدمات بانک اقتصاد نوین : 200050
- خدمات بانک سپه:200020 - 200021-200022
- خدمات بانک کشاورزی : 2000911- 200093
- خدمات بانک سامان : 20000
- خدمات بانک صادرات :200060
- خدمات بانک تجارت : 200070
(توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات بانک ها اول باید در شعب درخواست را پر کنید)

- اطلاعات پرواز : 2000444 : ( با این فرمت : پرواز Filight-code)

- نرخ ارزهای رایج : 2000444 با این فرمت : Currency-name

- اطلاعات هوا : 1000305 ( پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر را بفرستید)

- ساعت کشورها : 1000392 (نام کشور را بفرستید)

- مکان های دیدنی هر شهر : 1000394

- مسافت بین شهر ها : 1000396

- آخرین بازی های کامپیوتری : 1000400

- جدیدترین نرم افزارها : 1000401

- اطلاع از اینکه دامین مورد نظر رجستر شده یا خیر : 1000355

- بورس - نرخ سهام یک شرکت : 2000444 ---بنویسید : Bourse sompany -id

- بورس - بیشترین افزایش قیمت : 2000444 ---بنویسید : Bourse high

- بورس- کمترین افزایش قیمت : 2000444 ( بنویسید : Bourse low)

- اوقات شرعی : 2000916

- اطلاع رساني راهها: 1000141 كد شهر مبداء و مقصد را ارسال كنيد.

جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, :: 1:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

این پزشک متخصص تاثیر چاقی روی ساختار فیزیکی مغز را با استفاده از سیستم تصویربرداری ام آر آی بررسی کرده است تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مقایسه کند.

فارس نوشت: پژوهشگران دریافتند که بزرگ شدن اندازه شکم و دور کمر، کوچکتر شدن و تحلیل رفتن مغز انسان را سبب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، آنتونیو کانولیت از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اظهار کرد: چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است که کاهش توان ذهنی از عوارض این نوع از دیابت است.

این پزشک متخصص تاثیر چاقی روی ساختار فیزیکی مغز را با استفاده از سیستم تصویربرداری ام آر آی بررسی کرده است تا مغز 44 فرد چاق را با 19 فرد لاغر در گروه سنی و سابقه پزشکی یکسان مقایسه کند.

بر پایه این گزارش، کانولیت دریافت که در افراد چاق بخشی از مغز موسوم به "آمیگدالا " که بر رفتارهای تغذیه ای تاثیرگذار است حاوی مقادیر فراوانی آب است. همچنین بخشی از مغز که در کنترل تکانه‌های عصبی نقش دارد در افراد چاق تحلیل می‌رود. بنابراین این یافته‌ها تایید می کند که این نواحی مغزی در افراد چاق یا به تعداد کمتری نورون دارند یا نورونهای آنها تحلیل می‌رود.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پیوندهای روزانه